Examen

Torsdag: Examensfest på KI. Dagen började med att jag,anna,ebbe , Inga-lill och Leon var ute en sväng och köpte glass på konsum. Därefter gjorde jag och Anna oss redo för att fara in till Sthlm på Niklas exmensfest. Inga-lill skulle vara barnvakt till dem två från kl14.00 och fram till förnatten då vi planerat att komma hem. Ebbe som är väldigt mammig började gråta direkt och han satte igång leon som skrek på mamma och tårarna bara sprutade... Vare sig jag eller Anna klarade av att gå, då Inga-lill hade fullt upp med dem två.
Jag lyckades få tag i Catty som kunde ställa upp och vara med Leon(Catty är Leons favorit). Överlämningen gick då som vanligt bra. Leon sa hejdå och rullades iväg i vagn tillsammans med Catty och några vänninor. vid 19.00 tiden lämnade Catty av Leon som då var helt slut så det gick bra under läggningen av både Ebbe och Leon. Tråkigt bara att Farmor inte fick sitta barnvakt till Leon...
Jag och Anna som båda två hade såriga fötter haltade fram på sthlm och uppsalas gator...En helt klart trevlig kväll!!



Fredag: Niklas examen i Filadelfiakyrkan i Sthlm. Nu var alla med utan ante som inte kunde komma. Fabbe, Katti, Inga-lill, Affe,anna, ebbe jag och Leon tog oss från sthlm till Uppsala för denna speciella dag. Solen sken och ermometern visade 26 grader. Efter en evighets resande med buss,tåg och tunnelbana hittade vi fram. Då vi satt oss i lokalen, bajsade leon och inte lite utan igenom hela byxan. Såååå typiskt precis när det skulle börja.. Jaja det var bara att ge sig iväg och byta blöjan. Då vi var på väg ut från toaletten kom hela examnesklassen och leon som glatt ropar efter pappa och hans kompisar i bara blöja, då mamma hade glömt extra kläder.


Vi lyckas ta oss ut till lokalen för att se när pappa tar examens...det börjar med att förste talaren börjar prata om tåg...det som leon älskar och han såg sin chans att berätta för alla att han faktiskt hade åkt tåg idag. Gladerligen berättar han det om och om igen...vilket slutar med att mamma får ta leon under armen och gå ut..=)



Därefter blev det picknick i Vasaparken....mysigt!!!!!



Vi återkommer om lördagen och resten av helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback