Ny vecka som lider mot sitt slut!

Veckorna bara glider förbi. Igår var det exakt 4 veckor tills vi flyttar. Spännande men också oerhört skrämande.
Idag ringde jag på en lägenhet till uthyrning mitt i centrum på123kvm. Vi är lite sugen men hyran var hög. Vi ska få se bilder i kväll och pappa ska dit och titta på Måndag så får vi se hur det blir. Inflytt var i mitten av oktober el slutet så det skulle vara bra om vi fick den. Det bästa av allt är att det är ett förstahandskontrakt och att vi får bo där hur länge vi vill.

Leon har varit på dagis hela veckan.. Han har ganska perfekta dagar. Han är ju morgontrött(ärvt från pappas sida av släkten bortsett från faster Anna) så Leon har en seg morgon med pappa och blir lämand på dagis mellan 9-10.00. Sedan en dag på dagis med utflykt lek och mat och så kommer mamma och hämtar starx innan fyra. Sedan blir det mammakväll innan pappa dyker upp efter jobbet vid sådär 18.30 tiden.

På Lördag ska vi ha middag. Maria, johan och Mickis och hennes kille ska komma på middag. Lite som förr fast nu är det ju inte bara studentbrudarna som träffas(när vi läste ssk-utb tillsammans) utan även respektive och barn är med.
Leon och lilleknodden i Mickis mage..

Sedan planerar jag allvarligt att ta mig ut till förrådet med man och barn på söndag för stor rensning av alla saker. Ibland känns det verkligen som allt har en mening. Jag sa precis igår till Niklas att guud vad mycket man kommer att kasta, fina saker som man inte vill ha och så är man för lat att gå och lämna dem någonstans. Idag stannar en av mina afrikanska undersköterskor mig och frågade om jag ska slänga något efter som jag ska flytta, eftersom hon har hyrt en conteiner som ska åka ner till Afrika i slutet av oktober med en massa saker till de behövande. Självklart nappade jag på ideè för hur kul är det inte att rensa om man känner att man gör en god gärning också!!

Ja nu snarkar Niklas och Leon ikapp isängen!!!


Kommentarer
Postat av: Anna&Ebbe

Tänk att få ha ett barn som är morgontrött så man i lugn och ro får fixa sig hihi. Ebbe verkar ha ärvt mig.. morgonpigg och hör allt. puh

2008-09-26 @ 07:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback