Första advent fusk & nedräkning!!

Ja som vanligt fuskar jag med första advent och julpyntning..Kan bara inte vänta. I torsdags stod huset färdigt med de pynt som vi har, dock är ytorna och fönstrerna lite större och fler vilket gjorde att övervåningen blev utan pynt=). Funderar på att inhandla något dit upp. Tyvärr är man inte så pigg och det var ett tag sedan jag vistades i affärer, och jag lär inte gör det speciellt mycket. Då jag sist var i affären svartnade det rejält för ögonen...Ursch...eller det gör ju det hemma oxå ibland men när jag är ute bland folk blir det mycket värre...

I tisdags var jag hos hjärtläkaren och hon föreslog att barnet ska få födas med kejsarsnitt om 5-6 veckor och därefter ska vi vänta 1 månad och se om vi kan medicinera hjärtat om inte det funkar så ska de in och bränna i hjärtat. Så jag hoppas att allt går bra och att medicinerna fungerar så jag slipper bränna denna gång.

Nästa vecka på onsdag ska jag till narkosen och barnmorskan för att förbereda för ev. kejsarsnitt. De har varit inne på det tidigare men jag har sagt ifrån. Jag vill inte blir snuvad på den underbara känslan att få vara med om en förlossning...men nu inser jag att för mig är tid viktigt, att slippa må såhär är det viktigaste.

I torsdags var några av mina medarbetare hos mig och överlämnade en blomma och blomstercheckar. =) Jag blev så glad och insåg hur mycket jag älskar mitt jobb och alla omkring mig.
Jag saknar mina äldre...Det är få förunnat att ha så mycket visdom och levnadsöden omkring sig. Alla som jag vårdat eller träffar har lämnat spår i mitt hjärta och format mig till den jag är idag.

Blomman jag fick!

I onsdags kom en adventskalender till Leon som min mamma gjort..den är så fin. Jag förstår nu när hon pratat om att hon limmat fast bitarna i fingrarna. vilket pillergöra men fin är den...Vi längtar så til tisdag då vi får börja...

Nu har Niklas & Leon sång stund med varsin gitarr i handen, så underbart att lyssna på dem.



Kommentarer
Postat av: Faster Katti

Rebecka - Du måste vara rädd om dig, älskade du. Jag är rädd om dig och bebisen <3



Mysigt att höra om er vardag. Saknar er.



Stora kramar

2009-12-05 @ 20:19:57
Postat av: Anonym

Stort Grattis till er lilla flicka, Isabell(e). Hoppas ni mår bra och har möjlighet att ta det lite lugnt och vänja er vid ert nya liv. Kram!

2010-01-11 @ 20:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback