Aldrig går det över....

Leon är fortfarande sjuk, kring 39 graders feber och ordentlig hosta. Blir han inte bättre under dagen får vi ringa läkaren imorgon. Jag är hemma med båda två, igår gick det faktiskt kanon men idag har det bara vairt dålig tajming hela tiden. Först är det jätte lugnt sedan kräks Isabell ner sig, telefonen ringer och leon har en febertopp med frossa. Varför skapade gud kvinnan med ENDAST två armar och en famn.
Idag har Leon varit så dålig att Isabell har varit den som fått vänta. Nu ligger hon och sover som en stock med kiss i blöjan och nerspydda kläder, känns hemskt att väcka då hon haft svårt att komma till ro.
Hon har haft stora snorkråkor i näsan som gjort att hon haft svårt att andas genom näsan. Eftersom vi inte har ägt en nässug då jag förkastat den, kom på iden att ta en tom näspipett (ni vet sådana som näsdroppar till små barn förvaras i) trycka på pipetten stoppa in den i näsan och släpa trycket i näsan, då fastnar kråkan i pipetten och man kan lätt dra ut. Men lättast hade nog varit med en nässug=) Vi har bara aldrig haft det problemet, leon är ju född i maj då det är väldigt ovanligt med förkylningar. Denna årstid dock härjar ju vinterkräksjukan,RS-virus, influensa, öroninflammationer och förkylningar.Sommar och senvårbarn är att rekommendera ur denna synpunkt.

Jag har iallafall lyxat till det för leon idag, har fällt upp en säng i vardagsrummet och bäddat den med rena favorit sängkläderna, laddat upp med en massa godis och festis och hyrt två filmer. Dock vill Leon inte se filmerna då han tror att de ska vara läskiga men men jag ska nog lyckas övertala dem. Självklart har jag inte hyrt läskiga filmer utan disneyfilmer. =)
trött sjukling som leker med lego liggandes, har aldrig hänt förrut.


I ett tidigare inlägg skrev jag att jag beställt en massa pyssel. Däribland har jag beställt ett mönster på en köksängel som jag skulle göra till min mammas födelsedag men pga sjukdom har det skjutits upp. Ska bli färdig med den till helgen. Så här långt har jag kommit. Självklart ska hon har hår och två skor plus vingar. Bild kommer när den är färdig. Blev riktigt nöjd med den trots att det var riktigt tjorvigt att sy den. Hade velat ha en egen, kanske mamma gör en till mig  någon dag=) haha.



Nyss klagade Leon på att de rann och kliade i örat, och när jag tittar så rinner det vätska. Troligtvis har han haft en öroninflammation. Hoppas bara att det blir bättre nu då.

Snön smälter bort nu....wiiii och jag se en sol och det känns som kirunavår utomhus=)))

Här är en bild från igår, andra ombytet :Klänning från farmor och strumpisar från Åhlens.

KRAM OCH HEJ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback