Recept Thaigryta med fisk & nudlar

Thaigryta med fisk och Nudlar (på Faster Annas begäran)
Kan varmt rekomenderas då den gick hem hos både vuxna och liten i våran familj.

4pers
1 fryst torskblock
1 gul lök
1 msk korriander
1 msk curry
1 burk kokosmjölk.
2 paket snabbnudlar
2-3 färsklökar.

skala och skär gul löken i skivor, fräs i rapsolja med 1 msk korriander i en kastrull i cirka 1 min. Tillsätt 1 msk curry och 3msk cocosmjölk. fräs 1-2 min, rör då och då. tillsätt resten av cocosmjölken och 1 dl vatten låt småkoka i 5 min. skär fisken i bitar, stek fisken i rapsolja i egen stekpanna ca 3 min. krydda med 1/2 tsk salt. Lägg fisken i cocossåsen och sjud cirka 3 min. Koka 2 paket nudlar enl. anvisningarna. skär 2-3 fäsklökar i strimlor  och strö över grytan.

Kommentarer
Postat av: Catti

Vi åt exakt de här i går, hittade receptet i en buffe tidning. Men jag kunde inte äta de för det var såååå starkt!! Tyckte inte du de? PUSS

2010-03-26 @ 07:38:51
Postat av: Anonym

Vi ändrade om på kryddorna så våran blev inte så stark. Vi måste anpassa maten för Leon så vi minskar alltid.

PUSSSSS

2010-03-26 @ 21:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback