De som slår och de som blir slagna!

Som jag skrivit i ett tidigare inlägg får Leon lite tjuvnyp på dagis. Ännu en gång blev jag vittne till det. Jag blir bara så arg att jag nästan hade kunnat lappa till ungen. Men självklart gör jag inte det utan frökrarna sa åt killen på skarpen. Barn slåss det är något som man bara kan räkna med men när man ser hur de planera att gör lille Leon illa då brinner det i mig. Leon trivs jätte bra på dagis och reflekterar inte så mycket över att de stora killarna är lite avundsjuka.

Min samordnare på Jobbet har ett barn i samma ålder som Leon som slår. Deras dagis har tagit in en konsult som ska hantera hans aggressioner. När man pratar med henne så får man en helt annan syn av händelserna, fast Leon och han inte ens har träffat varandra.

Det som jag kommit fram till är att det är ett helvete att ha ett barn som blir slagen men det är ett precis lika stort helvete att ha ett barn som slåss..

Jag som föräldrar reagerar ofta genom att bli fly förbanad på föräldrarna när något barn gör någt annat illa. Barn kan man ju inte bara bli så arg på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback