Jag är stolt!!!

ROSOR TILL RONDELLEN A

Jag vill skicka rosor till personalen på Rondellen A där min far vårdas. Alla ni som klagar på Attendo Care har ni någon erfarenhet av dem?

Min far vårdades förut på ett av kommunens växelboende och där var precis de missförhållanden ni anklagar Attendo Care för. De gamla fick ibland ingen hjälp på natten - ingen kom när de ringde.
Frukost serverades ofta kl 10:30, det tog en vecka innan ordination på medicin ändrades.
De gamla fick en dusch/12:e dag osv - listan är lång på missförhållanden. Ibland tvingades de äldre att sköta hygienen själv trots att de inte klarade det. Vilket innebar sår. De behandlade alla som dementa trots att min far var fullt klar.
Pratade föraktfullt om de äldre, även inför oss anhöriga.
Attendo Care placerar i alla fall om personal som inte gör sitt jobb.

Det är mycket bättre på Attendo Cares boende Rondellen A. Personalen bryr sig om de äldre och även deras anhöriga.
Kanske dags att kontrollera alla ställen där äldre vårdas! Gärna genom en enkät till de anhöriga - helst anonymt då man inte törs kritisera för att det går ut över den som vårdas. Nu ligger min far på sjukhuset och är så orolig att inte få komma tillbaka till Rondellen A utan till det tidigare boendet. Så alla ni som tror att kommunen sköter sig bättre än Attendo Care - gör gärna ett studiebesök.


Carina Pettersson 2008-05-18 12:01  Publicerades i UNT.

Mitt företag och boende hängs ut i den lokala pressen pga en anmälan som vi faktiskt gjorde själva. Det är så tråkigt att många är så dåligt insatta i hur det fungerar när socialstyrelsen är inkopplad. Det är viktigt att ha en öppen arbetsplats där man reflekterar över alla fel och brister man har i vården kring den äldre, för tro mig det finns överallt kommunal, prvat som landstinget. Alla anställda, anhöriga och vårdtagare ska få möjligheten att kunna klaga och reflektera på vården vi utför för det är faktiskt ett steg i rätt riktning. Att ta in alla åsikter och forma verksamheten så att den blir mer och mer vattentät.

Jag är stolt  över att vara en del av Attendo Care Ab, att få vara med att förändra vården för äldre. Jag är stolt över undersköterskorna och biträdena som gör ett underbart jobb trots att det ibland är väldigt tungt. Med detta utklipp vill jag visa den positiva delan av oss på Rondellen  som faktiskt har valt att jobba med äldre och gör ett väldigt bra jobb!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback