Öroninflammation & PMS

Nu har helgen sprungit oss förbi, Niklas jobbade lördagen vilket har gjort denna helg väldigt kort.
I mitt senaste inlägg skrev jag att Leon had ett rinnande öra, efter jag skrivit inlägget ringde jag till vårdcentralen och fick en akuttid till Leon. När vi kom dit visade det sig att Leon hade 40 graders feber och en ordentlig öroninflammation. Vi fick antibiotika och bricanyl(för leons astma).

Jag konkade på mina två barn till apoteket och hämtade ut medicinen, när vi kom hem var Leon  jättedålig men jag lyckades få i honom alla mediciner. Då jag tror allt är lugnt startas Leon att kaskadkräkas ner hela vardagsrumsgolvet, toaletten, mig och sig själv. Samtidigt som jag försöker tvätta leon så vaknar Isabell och skriker i sådär 40 minuter innan jag kan mata henne. Vilken pärs, helt slut! Detta var i torsdags. Sedan kommer Niklas hem från jobbet och då lyckas vi få i Leon en supp Alvedon, dock emot hans vilja.

På fredagen tar Niklas VAB och är med Leon, då både jag och Leon hade läkarbesök. Leon har fortfarande 40 graders feber och är rejält tagen.

Lördag: Leon fortfarande feber och det rinner ordentligt från ena örat. Vi lyckas dock utan problem få i medicinerna.

Söndag: Leon feberfri!! Äntligen, dock har Leon under denna sjukperiod gått ner 2,5 kg. Leon som tidigare var underviktig har nu blivit ett benrangel. =( Så nu ska vi kämpa upp kilona igen. Idag var jag och handlade massa Leon mat och annat gott!!!

Vi har köpt bil...en Audio till fast en äldre modell. Vi behöver ju en extra bil och äntligen har vi hittat den. Niklas fick den till ett bra pris så nu står det två audio på uppfarten*SKÖNT*
Det roliga är att på registreringsskylten står det PMS...haha...



L&I moffa och Anneli har igår kommit hem från Thailand, Vi fick en massa fina kläder och två orkideer. Tusen Tack!!


Det viktigaste av allt.....Vi börjar bli friska igen och snön håler på att försvinna..wiiii
Leon med sin bästis Love. *KÄRLEK*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback