Vinterpromenad

Idag har det snöat hela dagen här på Gotland. Det går knappt att ta sig fram, sopbilen som skulle hämta våra sopor i måndags har inte lyckats ta sig fram så vi och våra grannar har fulla soptunnor. Ser lite stökigt ut på gårdarna men men vad gör man när vintern tar sig tll Gotland och vägrar släppa fram våren.

Niklas lämnade Leon på dagis på morgonen, så mitt projekt var att hämta honom. Dagen börjar kanon med en skrikandes Isabell. Hon skrek hela fm. så vid 12.00 började jag bli lite stressad. Hade åtminstone tänkt tvätta mig lite innan dagishämtningen och kanske i bästa fall äta lite innan. Hon somnade en sväng där vid 13.00 och då han jag duscha dock hann jag bara ta mig ur duschen så började hon igen. När jag var påklädd med nya kläder, kräks hon ner mig. Så det slutar med att jag åker till dagis i en nerspydd tröja. När vi väl kom fram till innerstaden(innanför ringmurarna) går det ej att köra ända fram till dagis utan jag får stanna en bra bit ifrån. Så konkandes på en bilbarnstol uppför backar och genom gränder ville jag bara lägga mig ner och skrika. Tillslut hade jag lyckats ta mig fram till dagis och även lyckats ta mig tillbaka till bilen med 2 barn.

Isabell har inte bajsat på några dagar därför har hon ont i magen så hon gör just nu bajsgympa med pappa=) Få se om det fungerar och jag kanske får en trevlig fm imorgon. Nu är hon dock nöjd.

Jag och Leon har gått igenom hans mössförråd, provat och rensat. Denna mössa föll dock leon mest i smaken. Tankarna tar honom tillbaka till Grekland & Portugal där han varit med och semestrat. Funderar lite på vad man ska hitta på till sommaren, kiruna blir det definitivt, lite stockholm men funderar även på att ta oss till Legoland. Vi får se, inget utomlands blir det då i år.


Nä nu ska jag fortsätta med tvättandet, (så skönt med en egen tvättstuga i stort format)

Isabell i dagens outfit Vi börjar mer och mer att lämna storlek 56..=)

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback