fästingäckel!!!

Morgonen började som vanligt med att bli väckt i ottan av en piggis som ligger och skrattar och drar en i håret. Vi ammade och gick sedan ner för att morgonmysa och ge pappa och storebror en sovmorgon. Jag lägger Isabell i babygymmet och går på toa, kommer tillbaka och ska ta upp henne och upptäcker till min fasa att hon har en gigantisk fästing i örat, som hade sugit blod. Jag höll på att svimma och började att gasta till Niklas.
Niklas fick stiga upp och avlägsna denna fästing från Isabell. Troligtvis var det inte från henne den sugit utan hon måste ha rullat på golvet där den låg. men det var det äckligaste jag varit med om..ursch!!!
Niklas fick ingen sovmorgon utan jag var så chockad av händelsen att jag var tvungen att vila men vi båda fick en bra morgonstödis då I. sov och Leon tittade morgonbarnisar. 

Vi har äntligen fått igång fyrhjulingen och Leon ÄLSKAR den. Han kör runt på gården och kvarterer med Niklas springandes efter i skrivande stund.=)Ett lyckat köp!!

Mitt öra börjar bli bättre, så jag ringde aldrig vårdcentralen. Idag mådde jag tom så bra att jag orkade mig ut på en promenad. Måste träna lite för vårruset som är på torsdagkväll, tur att man går i år!

Nä nu ska jag ta det lite lugnt, kanske åka till vibble och lämna igen filmerna och köpa något gott.
 
Tuffingen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback