Jappa jappa jappa!!

Så säger Leon när vi ska göra något kul...jappa jappa jappa!! Så gulligt! När han är frädog säger han: volà.=)

Sitter här i morgonrocken och bloggar, inser att klockan är halv nio och jag hunnit, äta frukost tvätta två maskiner och hängt ut tvätten i det fria, matat katter, gjort Leon färdig för dagen, plockat undan allt, bytt bajsblöja två gånger och vissa av er kanske inte ens klivit upp...Det är fördelen med tidig morgon.

Idag bär det av till barnvagnsaffären och inhandla den nya vagnen. Bilder kommer senare på den. Vi fick våran andra vagn såld i lördags. Så skönt. Det är jag, Leon och Isabell som hänger idag så det blir en tur till leksaksaffären och inhandla något för presentpengarna L. fick av moffa och anneli. Vi ska även ta en myslunch på Mc Donalds och sedan en glass i hamnen och vädret tillåter. Solen skiner just nu och termometern visar +16 i skuggan så det blir nog en skaplig dag idag.

Helgen som varit har gått till målning av framsidan av huset, och nu är det bara kvar räcket på övervåningen samt slippning av balkongen och entren och på med olja! Så nu startar vi på södersidan. Planen är att huset ska vara målat 1 varv när vi åker upp till Kiruna. Sommarplanen är att huset och carporten ska vara målad 2 varv. nästa försommar börjar vi med trädäcket som kommer att bli runt 70kvm2 stort. *me like*

Vårruste gick kanon, jag sprang och gick om vartannat. Slut var jag när jag kom hem iallafall.

Pappa har varit förbi med en massa gamla leksaker som jag hade när jag var liten så nu har vi iallafall tre dockor här i huset. Leon som inte förstår sig på dockor gjorde ett tappert försök igen. =) Han ville att dockan skulle blunda så han vände henne uppcohner och skakade tills hon blundade. Tur att han är mer varsam med riktiga bebisar.

Nu ska jag slänga ut lite bilder och sedan har jag en liten som ligger och viftar i sängen och vill komma upp.

Leon leker med dockan.
De fiskar upp saker på golvet. Isabell älskar att leka med storebror.
Isa sitter

 Softar i amningskudden vi lånat av grannen Elise.

Kram & hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback